Praeitą savaitgalį soc. tinklai lūžo nuo nuotraukų su 0.00€ kainavusiomis kelionėmis. Dabar nuolaidų kodai į pabaigą, tačiau Uber vistiek išlieka žymiai pigesnė ir patrauklesnė perspektyva judantiems mieste.
Labiau nei išbandyti naują paslaugą kaip keleivis, panorau išbandyti aplikaciją vairuotojams ir suprasti, kokią realia naudą sharing ekonomikoje gali gauti ne tik keleiviai perkantys pigesnę paslaugą, bet ir savo laiką bei turtą skiriantys vairuotojai.
Registracija
Tapti Uber Partneriu ir man užtruko tris dienas. Tiesa pačio darbo tai ten vos pora valandų, tik viskas labai išsimėto laike, mat reikalingi dokumentai, kuriuos institucijos ruošia daugiau kaip 24 val. išrašas iš Vidaus reikalų ministerijos, kad norinčio tapti partneriu biografijoje nėra kriminalinių įrašų (nėra teistas ar įtariamas baudžiamojoje byloje), pilno išrašo apie KET pažeidimus nuo pat pažymėjimo gavimo dienos ir kitų ir taip privalomu turėti dokumentu skanuotas kopijas tarp ju automobilio techninis pasas, techninės apžiūros išrašas, civilinės atsakobybės draudimas, vairuotojo pazymejimas, pasas ir galiausiai asmens bei jo vairuojamo automobilio nuotrauka. Daugiausia laiko užima seminaras, mats jis vyks tik karta (kartais du kartus) dienoje, tad reikia rasti tinkama laika.
Pats pokalbis greitas, valanda prie kavos Uberio atstovams pristatant sutarti, dokumentu sutikrinimas ir sutarciu pasirasymas. Dar kelios minutės automobilio apžiūra ir jau galima pradėti vairuoti uberi.
Pirmas klientas
Vos tik buvo aktyvuota mano paskyra iskart ijungiau aplikaciją ir judejau artyn miesto centro laukdamas užsakymų. Nepaisant to, kad buvo trečiadienio vidurdienis praėjus 5 minutėms jau judėjau pirmojo kliento link. Pirmoji kelionė buvo tokia kokia ir įsivaizduoju uberio tradicinę kelionę: jauki su neipareigojanciais pokalbiais, aptariant įspūdžius iš pirmųjų dienų Uberiui atėjus. Nuvažiavus 11km ir kelyje užtrukus 8min aplikacija nustatė 4,87€
Tarifai ir apmokestinimas
Uberio klientai naudojasi išties patraukliais ir su įpratinėmis taxi lengvai konkuruojančiai tarifai. Įsėdimas kainuoja 0,80€ kilometras 0,40€, o kiekviena kelyje sugaista minutė 0,10€. Rodos galima neblogai užsidirbti, tačiau prieš skaičiuodami pelną turime įvertinti vairuotojo mokamus mokesčius. Pirmiausia Uber platfotma atsiriekia 25% komisinį, tuomet yra sumokamas PVM nuo komisinio, tada pagal individualios veiklos pazyma mokami VSD (28,5%) ir PSD (9%) nuo pusės gautų pajamų ir GPM (5%). Tiesa leidžiama iškart atidėti 30% kurios priskiriamos sanaudoms. Tai skaičiuoklė paprasta. Tarkime nuvažiavote 17km ir kelyje užtrukote 24min. Tokiu atveju programėlė parodys lygiai 10€ vartotojui.
Uberis šiuo atveju perves 7,5€ vairuotojui, kuris sumokes 0,53€ – PVM, 0,26€ – GPM 0,24€ – PSD 0,75€ – VSD. Tad po mokesciu jam liks 5,73€ už, kuriuos dar reikės įsipiti kuro atidėti dalį pinigų automobilio tvarkymui, salono valymui ir kėbulo plovimui.
Premijos ir garantijos
Pradzioje stendgdamiesi užtiktinti pakankama vairuotoju skaiciu ir paslaugos prieinamuma betkuriuo paros metu Uber siulo savo partneriaims įvairias skatinamasias priemones. Viena jų garantuotas valandinis užmokestis. Kas reiškia, kad jei vairuotojas įjunges programėlę negauna užsakymų jam vistiek yra sumokamas garantuotas valandinis uzmokestis. Kita skatinimo priemone raginanti daugiau vairuoti Uber yra papildomos premijos už per savaitę išdirbtą laiką. Šią savaitę uberis siulo 30€ premiją vairuojantiems bent 20 valandų arba 60€ premiją pasiryžusiems vairuoti 40 ir daugiau valandų. Žinoma šitos premijos ilgai nesites, nes kai atsiras daugiau vairuotoju ir daugiau klientų viskas tiesiog priklausys nuo laisvos rinkos sąlygų.
Reziume
Praeitą savaitę pabandymui skyriau ±6 valandas. Per tą laiką įvykdžiau 11 užsakymų, savažinėjau ~150km ir uždirbau 51,53€ ( 29,70€ po mokesčių). Nėra aukso kasykla, bet modelis tikrai įsibėgės.
Kaip Andrius Užkalnis vakar rašė, kol kas uberį vairuoja keletas early-adopteriu, kurie savo kailiu nori išbandyti pasaulinę platformą, nes jie yra pasaulio gyventojai. Tad tiek išsikviesti uber vairuotoją tiek šiam nuvykti iki kliento kartais atima daug laiko ir yra tiesiog nepelninga važinėti tuščias distancijas, tačiau žinant, kad kaip ir kiekvenieną inovaciją uberį paveiks technology aboption curve (technologijos priėmimo kreivė) greitai atsiras daug vairuotoju, sumažės atstumai iki klientų ir visi džiaugsnis Sharing economy privalumais.
Norintiems tapti vairuotojais
Jei turit nesenesni kaip 10m. automobilį ir 2 metų vairavimų stažą, Uber platformą galite išbandyti ir jūs. Norėdami užsiregistruoti, naudokite šią nuorodą: http://ubr.to/1SVQmbe ir jau netrukus susitiksime Vilniaus gatvėse. Jei turite klausimų ar komentarų laukiu jų komentaruose žemiau arba privačiai facebooke.