Pačiam jau ne kartą teko susidurti su gandų ir apkalbų daroma žala ir absurdiškumu.
Mačiau kaip apkalbos suskaldo stiprias komandas ir galingas idėjas paverčia niekinėmis, bet šį kart ne apie tai.
Įdomiau, kad egzistuoja tam tikra gandų anatomija. Tai žmonės siekiantys betkokia kaina išgauti informaciją, ją adaptuoti per savo prizmę ir faktus paversti gandais bei sensacingais pranešimais.
Informacija gandų lygyje sklinda žymiai greičiau ir žmonės mieliau dalinasi ja iš lūpų į lūpas. Ir visa tai, ko gero, vyksta dėl mūsų noro kažką sužinoti greičiau už kitus, būti nuomonių lyderiais ir begalinio noro sužinoti kažką intriguojančio. Šis procesas sukelia tam tikrą jaudulį ir pasitenkinimą nors ir nesukuriama nieko vertingo, kitaip tariant švaistomas brangus laikas.
Tiesa pirminis gandų ruporas tokiam nuomonės lyderiui turi būti labai patikimas. Visi gerai žino kaip pasibaigė Mikei Melagėliui kai išvedęs aveles į ganyklą kelis kart pašmaikštavo apie ateinantį vilką, prarado žmonių pasitikėjimą, o vėliau ir pačias aveles.
Tačiau dažnu atveju gandų skleidėjai stengiasi išgirsti tai, ka nori girdėti, nepriklausomai nuo to, kas yra sakoma. Jie puikiai išmano, kurios naujienos parsiduoda, o kurios tiesiog kelia žiovulį ir yra beprasmis burnos aušinimas.
Galima net teigti, kad ši visuomenės grupė tampa stipriai priklausoma nuo užkulisinių kalbų, kad patys ima kurti savo tikrovę įtraukdami į ją vis daugiau žmonių.
Kita vertus gandai yra galingiausias kadanors sukurtas rinkodaros elementas. Veiksmingas žinoma jis tik tada, kai yra tiksliai suplanuotas ir gerai kontroliuojamas.
Geriausias to pavyzdys Lidl įžengimas į Lietuvos rinką. Lidl vadovybė tikslią atsidarymo datą veikiausiai žinojo jau daugiau nei prieš metus, juk reikėjo sustyguoti tiekimą, pasamdyti ir apmokyti darbuotojus ir t.t. Bet viešai tai paskelbė likus vos pusantros savaitės iki didžiosios dienos. Ir taip darė tikrai ne be pagrindo. Pristatę parduotuvių ir uždengę jų iškabas jie sugebėjo taip mistifikuoti savo veiklą, kad gandų gaudymas ir dalinimasis nuotrupomis tapo neatsiejama visos Lietuvos smalsuolių kasdienbe.
Ir tai davė rezultatą. Lidl atsikovojo savo erdvę kiekvieno potencialaus pirkėjo smegenyse ir taip užsitikrino nenutrūkstamą srautą į parduotuves vos tik jas pravėrus. Žinoma euforija, kažkada baigsis ir gandų strategiją teks keisti tradicinės rinkodaros elementais.
All in all linkiu sėkmės gandus skleidžiandiems ir ant jų savo socialinį profilį statantiems. Busit įdomūs, kol jūsų gandai pasitvirtins ir kol turėsit patikimų šaltinių. Dar didesnės sėkmės linkiu įdarbinantiems gandonešius verslo rezultato siekimui, čia jau ne šiaip sau darbas, čia yra menas.
Pranumeruok #parašymus įrašęs savo el. paštą žemiau.